Thursday 21 September 2017

Amex Forex Kort Indien


Bästa kreditkort i Indien Granskning av topp 6 kort. De flesta av de personer som ansöker om ett kreditkort i Indien betalar inte mycket uppmärksamhet vid tidpunkten för att ta kortet, men blir senare frustrerade av kortet själv av olika anledningar hög dålig kund Service dolda avgifter och flera andra faktorer Den uppenbara frågan är då, vilket är det bästa kreditkortet i Indien Vi gjorde en undersökning om kreditkort och försökte göra en recension av kreditkort baserat på deltagarnas erfarenheter Vi ser hur dessa kort ränta i 6 viktiga Parametrar Det var 654 deltagare som tog undersökningen, så du kan säkert anta att de kollektiva svaren kommer att ge nära verklighet resultat. Om du ser diagrammet ovan kommer du att veta att de 6 bästa kreditkorten i Indien är.6 faktorer att titta på Innan du ansöker om kreditkort i Indien. Låt oss se de 6 parametrar som du bör titta på innan du ansöker om ett kreditkort i Indien. I slutet av denna artikel kommer vi att se de detaljerade resultaten av kreditkortsundersökningen och f Ange hur olika kreditkort utförs på varje parameter så att om en viss parameter är viktigare för dig kan du bara välja ett kort baserat på den parametern.1 Räntesats på kreditkort. Den första parametern som ska ses vid valet Ett kreditkort kan vara den ränta som debiteras av kreditkortsföretaget Det kan sträcka sig från 1 99 på billigaste kreditkortet till så högt som 3 5 per månad på det dyraste kreditkortet För de flesta av de som betalar sina räkningar i tid, Den här parametern spelar ingen roll mycket, men du vet aldrig när du kan komma in i en skuldfälla typ av situation där du börjar använda ditt kreditkort till den maximala gränsen och betala räntan per månad, den tiden kommer den här faktorn verkligen att göra något Observera att räntekostnaden anges per månad, men en liten skillnad på 1 kan vara väldigt stor med tanke på det på årsbasis. Till exempel betyder en månatlig räntesats på 1 99 faktiskt 27 årliga och 3 5 månatliga medel 51 årliga CAGR. 51 Årlig CAGR betyder att din Rs 1 lac kreditkortsskuld faktiskt kan öka till 7 9 lacs på bara 5 år om du inte gör något åt ​​det och självklart kommer du att springa runt för att förbättra din cibil score senare.2 Årliga avgifter Övriga avgifter. A Många kreditkort debitera årliga avgifter och förnyelsebetalningar vid tidpunkten för förnyelsen Nu har många människor ett gratis kreditkort för livet, men det är bara en massa människor som fått kreditkortet på ett telemarketingsamtal, främst för att de Jobbar i ett stort företag och chansen är högre att deras användning av kreditkort kommer att vara mycket högre än en genomsnittskund, det vill säga det fria kreditkortet. Men många ansöker om kreditkortet själv och för dem finns det årliga avgifter Årsavgifter och andra typer av avgifter som är tillämpliga på alla Till exempel straffavgifterna om du inte betalar dina avgifter utan förfallodatum Det finns massor av kunder som inte betalar sina avgifter senast och betalar bara minsta betalningen om det händer Mycket o F med dig då finns det en stor chans att du också bor med myten om minsta betalningar på kreditkort Så bortsett från årliga avgifter kan det vara avgifter som. Kostnader när du betalar din kreditkortsregistrering kontant i någon bankgren. Du gör ett krav utkast från ditt kreditkort. Om du begär ett duplikat uttalande. Och många andra kreditkortsavgifter listan är inte en liten. Notera att om ditt kreditkort är GRATIS från och med nu kan det bära årliga avgifter när Det löper ut och du ansöker om förnyelse och kreditkortsföretag säger Sir vi gav det 100 gratis bara tills kortet är giltigt, nu det förnyas.3 Belöningar och erbjudanden på kreditkort. Det finns många fördelar med att använda ett kreditkort i form Av fördelar och belöningspoäng Till exempel får du PAYBACK poäng som du kan använda för att lösa in på olika ställen som och boka filmbiljetter genom att lösa in de poängen. Du får också kontantförmåner om du använder kortet på utvalda HPCL bensinpumpar och du betalar inte Bränsletillägget också. Det är ar E många andra fördelar som många kreditkort i Indien erbjuder och de kan skilja sig från ett kreditkort till ett annat Detta är en mycket viktig faktor innan du väljer ett kreditkort eftersom ett stort antal personer bara tar kreditkort för dessa förmåner och Även om du inte letar efter dessa kanske du vill ha det i framtiden vid någon tidpunkt.4 Kundtjänst och öppenhet. När jag ringde mitt kreditkortsföretag som är ICICI Kreditkort eftersom jag ville veta om det kommer att bli några Årsavgifter på mitt kreditkort när utgångsdatumet är slut och jag ville förnya kreditkortet. De gav mig ett mycket tydligt och tillfredsställande steg för steg svar som fick mig att känna mig bra. Det fanns ingen förnyelsebelopp och inga årliga avgifter, även efter förnyelsen Så jag var glad Nu var det inte det GRATIS-saken här som gjorde mig glad ensam. Det var sättet kundvård pratade med mig och behandlade mig som en människa. Även om det finns fall då jag inte var så glad, men totalt sett i genomsnitt Jag skulle stila Jag räknar kundservice till mitt ICICI-kreditkort så bra. Det är bara min erfarenhet och andra kan ha dålig eller sämre erfarenhet med kreditkortsföretag Innan du ansöker om ett kreditkort måste du titta på den här mycket kritiska aspekten av kunden Service och hur transparent är de övergripande.5 Bekvämlighet att betala räkningarna. Något som du kommer att hantera varje månad är betalningen av din kreditkortsregistrering Nu kan nästan alla kreditkortsföretag betala via nätbank, check, kontanter och annat Sätt Men fortfarande kan vissa banker verkligen tortera och inte så stödjande Det kan vara svårt ibland Det har förekommit fall när folk betalade med check före tiden och det var inte behandlat i tid och personen fick lida på grund av det och var tvungen att springa Runt för att få tillbaka dessa avgifter omvänd. Här är exemplet. Jag har CIR och det finns absolut ingen stor hicka utan ett i ICICI-bankkort. Jag hade mycket problem med denna bank och några sena betalningar på 1-7 dagar i vissa cred Det kort i mycket få månader Aldrig lyssnar kund och patetiska kundvårdsledare som DPD är konsekvent inte 000 bra för de senaste 5 månaderna men hej det var inte mitt fel Jag tappade kontrollen över det totala på grund av cirka 12000 - och de störde aldrig att informera Mig att min betalning inte krediterades gud vet vad de gjorde med check Efter 5 månader när de gjorde en ballong av avgifter och hela mängden hoppade till 19000 - de ringde mig och hotade mig av CIBIL Jag var aldrig i humör att inte betala Följaktligen betalat hela beloppet 19000 - anmälde av dem Kan detta leda till denna mycket låga poänglänk. Inte nämna den orättvisa uppdateringen på CIBIL-rapporten som påverkar dig i flera år Så det är en kritisk faktor att titta på innan du ansöker om kreditkort i Indien.6 Hur lätt var det att ansöka om kreditkort. Har du gått igenom frustrerande tid för att ansöka om kreditkort, var det verkligen tvungen att springa runt för att få ett kreditkort även när du var helt berättigad att få en. Även om det här kriteriet inte är så stort , Eftersom det är en enstaka händelse kan du fortfarande överväga det innan du ansöker om en. Jag har nyligen haft svårt att öppna ett sparkonto för min bror med ICICI-banken eftersom de inte hade möjlighet att ta emot personer som bodde på hyra med vänner, men Kotak bank gjorde Det var för mig den gången att öppna kontot, det var verkligen en stor sak för mig. På samma sätt är det lätt att ansöka om ett kreditkort en viktig faktor ibland. Det bästa värsta kreditkortet i Indien enligt Survey. Below är resultaten av undersökningen som vi utförde på kreditkort Ta en titt på det. Om du tittar på diagrammet ovan ser du att det bästa kreditkortet i Indien visar sig vara Citibank Credit Card och det näst bästa är HDFC Bank Kreditkortsövergripande Men det betyder inte att andra kreditkort inte är bra i alla parametrar. ICICI Bank kreditkort ligger mycket nära alla andra kort i flera parametrar. Samtidigt som SBI Bank kreditkort och HDFC Bank kreditkort överstiger Lista när det gäller Räntesatser betyder att de har lägre räntor jämfört med andra men HSBC Bank kreditkort kommer sista HBSC Bank kreditkort har inte gjort bra i någon parameter enligt undersökningen och har lägsta ranking i alla dem. 6 månader.86 personer betalar mindre än Rs 20 000 per månad eftersom det finns kreditkorträkningar, det är senaste 6 månaders genomsnittet. Eftersom endast 2 personer hade mer än Rs 50 000 räkningar per månad misstänker jag att dessa personer måste använda sitt kreditkort för Olika obligatoriska utgifter som krävs ändå Massor av belöningspoäng och fördelar för dem. Kreditkortrecensioner från deltagare. Ramakrishna säger på sitt Citi IOC-kort Jag använder kreditkort från över 9 år. Om du använder kreditkortet på rätt sätt får du Det mesta av det Och se till att du betalar ditt utestående belopp före förfallodagen De flesta gånger, vid slutet av månaden, är jag knappt kvar med vätskekort och kreditkort som används för att spara under de dåliga tiderna och brukade betala utsta Nding vid förfallodagen slutade jag aldrig betala några intressen förrän nu Det bästa kreditkortet till datum för min kännedom är citi IOC-kortet, jag hade utnyttjat belöningarna och erbjudanden på det yttersta. Kriprabha på Axis Gold Card Mycket, mycket dåligt på grund av att Slarvig service 1 Inte påpeka automatisk debitering Jag saknade en årlig avgift, så från 300-bill gick upp till 1000 2 Inte tillämpar egna regler om märkning av lien på min FD-kvitto mitt kort var blockerat i veckor och ingen verkade veta Det här kravet och de fortsatte att försäkra mig om att kortet skulle aktiveras snart Från och med nu är kortet inaktivt skäl okänt Om du snippar upp kortet idag vill du undvika AMC som de kommer att tillämpa lyckligt. Dessa banker lever och arbetar i luftkonditionerad komfort vilket är möjligt på grund av Till hög AQB Jag kommer snart att säga upp min relation med dem jag är senior, bor på besparingar, så dessa besök till banken kostar mycket i bilpriser. Raghavendra på HDFC-kreditkort Erfarenhet med HDFC-kort har varit bra Har aldrig tittat på ränta Alternativ eftersom jag alltid betalat det utestående beloppet vid förfallodagen Var debiterad ett straff ett par gånger när jag betalade utestående ett par dagar efter att förfallodagen inte ens betalat minimibeloppet vid förfallodagen på grund av resor, Men detsamma var omvänd efter en detaljerad e-post till HDFC-kort som begärde detsamma, mot bakgrund av bra betalningsresultat, med undantag för de två fallen På belöningsfronten har HDFC Bank inte ett mycket bra belöningssystem jämfört med andra men kund Tjänsten är utmärkt De har också två faktureringscykler, en den 25 och den andra den 5: e och tillåter kunder att välja någon av dem. Detta är användbart för dem som redan har ett kort och väljer en sekund för att göra optimal användning och dra nytta av Av de alternativa faktureringscyklerna. På HSBC-kreditkort använder jag HSBC-guldkreditkort i mer än de senaste 7 åren. Jag har alltid skickat in betalningar i tid och till och med försäkrade kortköp. Det var lika bra på deras tjänster och även delvis F min men jag vet inte varför i sin recension bestämde de sig för att avbryta mitt kort och stoppa sina tjänster till mig Jag frågade till och med HSBC KUNDSrepresentant men de kunde inte svara på ett tillfredsställande sätt Jag känner nu att jag borde ha fått kreditkort från den offentliga sektorns bank och Slösat bort min tid och pengar Mitt budskap till allmänheten är att använda endast bankkonto kreditkort av offentliga sektorns banker som SBI, Canara bank, Central Bank of India etc för ett gott styre i land Tack och hälsningar. Några mer data från kreditkort Undersökning. Bara 10 personer hade 4 eller fler kreditkort. Omkring 42 personer hade exakt ett kreditkort med dem. Det genomsnittliga antalet kreditkort som innehas av en person var 2 03. Övriga kreditkort. Notera att denna undersökning fokuserar på topp 6 Kreditkort och deras jämförelse med varandra, vilket kom ut som en följd av undersökningen, men det finns flera andra bankers kreditkort på marknaden som kan beaktas, men på grund av liten mängd feedback i undersökningen var det inte tillräckligt Att conclu De någon sak om dem eller gör någon form av granskning om dessa kreditkort här är listan över de andra kreditkorten. Denna artikel hjälper dig att välja det bästa kreditkortet i india finns det någon annan parameter att titta på innan du kommer att ansöka För kreditkort Tror du att den här undersökningen hjälpt dig att välja ett bra kreditkort i Indien. Dela den här artikeln med andra. Förkortningskortavgifter och avgifter på olika banker. I det sista inlägget diskuterade jag om detaljerna om Prepaid Forex Cards som kan Används när du reser utomlands Om du inte har gått igenom föregående inlägg klickar du på den här länken. Komplett information om förbetalda valutakort I det här inlägget kommer jag att ge detaljerna om avgifterna som olika banker uppbär när du köper förbetalda Forex Cards. I har skapat en lista som innehåller de viktigaste bankerna Om du inte hittar din bank, var god och låt mig veta genom att använda kommentaren nedan. Feesavgifter på olika banker. Avgifterna som anges nedan är För USD Om du planerar för någon annan utländsk valuta, vänligen klicka på den officiella länken till bankerna som anges nedan. Initial kortavgift Utbetalningsavgift. ATM Kontantuttag per återkallande. Daglig uttagsgräns för uttagsautomat. 20 om det förloras i främmande land och 3 om det förloras i Indien. 10 000 Vänligen bekräfta med banken. 20.000 Vänligen bekräfta med Bank. STATE BANK OF INDIA. Please fråga Bank.400Rs Om samlat från Indien och 4 om samlat från Outside. Waived till juni 2014.Ved till juni 2014.150 Rs För Only Card Om du vill kurera det då Rs 1500 för Utanför Indien och Rs 250 i Indien. Officiella länkar till olika banker. Klicka på länkarna nedan för att besöka bankernas officiella sidor angående Prepaid Forex Cards. Viktiga punkter att överväga.1 Initial Card Fee Utbetalningsavgift och Reload Avgift som anges ovan Exkluderar skatterna. Skatten som debiteras av bankerna kommer att ligga på cirka 10 av avgiften.2 Det finns något som kallas Cross Currency Charges. Överkursavgift innebär den extra avgift som tas ut om du gör transaktioner i en annan valuta än den du Hade ursprungligen begärt om du hade valt USD som din utländsk valuta och du slutar göra en transaktion i London i euro så debiteras denna avgift. Denna avgift är förutom omräkningskursen för Dag Avgiften är normalt 3 till 3 5 Detta varierar med banken.3 Vissa banker debiterar för den nya ATM-PIN-koden som ska utfärdas om du har glömt din ATM-pin. Avgiften är 2 Bekräfta detta med banken. 4 Vissa banker gör inte Tillhandahålla Forex-korten om du inte har ett konto i den banken Vänligen kolla upp med banken angående detta.5 Notera att avgifterna Avgifter som nämns här kan komma att ändras Vänligen klicka på de officiella länkarna som anges ovan för att kontrollera ändringar Har gjorts till avgiftskostnaderna.6 Förutom banker, andra företag som Thomas Cook, tillhandahåller Matrix dig också Prepaid Forex-kort. Det finns inte tillräckligt med information på deras hemsida om det. Det kommer att vara ett bra alternativ att ringa dem och fråga i detalj Om de varierar avgifter som de kommer att ta ut när du går till deras Forex Cards. I hoppas det här inlägget var till hjälp. Inga relaterade inlägg. Mycket, den bästa informationen jag har stött på under de senaste dagarna Tack Srinivas. Men jag Är fortfarande osäker på Vad jag borde jag känner till min budget som i hur mycket pengar i rupier jag skulle vilja använda jag började med att veta de bästa priserna som jag kunde få. Nu söker jag efter en mall där jag kan mata de okända variablerna baserat Om hur många gånger jag skulle dra tillbaka och avgifterna för dessa aktiviteter. Sedan kan jag använda denna information och räkna ut de bästa priserna som jag kan få från varje bank. Till exempel har jag fått råd att jag ska ta den i en annan valuta som USD Men då verkar kryssningsavgiften på 3-3 5 vara en stor nackdel Jag vet inte att jag också vill veta hur mycket det kan påverka min totala budget Om det är mindre vill jag inte spendera en hel del Det var en intressant pdf som jag såg från Axis bank som handlade om det. Tack än en gång. Du kan spara över valutakostnader genom att använda ett valutakort som tillhandahålls av thomas cook det har Zero cross currency charge. Just en Headsup, gå inte för matris forex-kort eftersom de inte ger dig Någon riktig information och om du har någon balans förex kvarvarande i ditt kort efter att ha kommit till Indien kommer de att ta sin ljuvliga tid på 10-12 dagar för att återbetala dina pengar och de kommer att råna dig på cirka 30 och ange att de är några jävla avgifter exempel , Om du har Rs 100000, kommer de att återbetala dig bara 70000 till 72000 ingen bank i världen kommer att riva dig så här Jag ångrar mig verkligen varför jag tog det här kortet en gång och kommer aldrig att använda det i mitt liv. Jag tog forex-kort, Kontanter n-resenärer från Thomas Cook. God köp - och säljkurser För studenter får forex-kort kostnadsfritt. Bra att säga Jag säger att Plus-laddningskostnaden är INR 100 plus skatter. Maximal utbetalningsbelopp är 1000 USD 2 för kontant från ATM, 0 5 för balans check från ATM eller gratis från online En annan bra affär jag hittade. Mitt fall 1 USD 63 46 INR. Cash var 1 USD 64 4 INR Forex Card resenärer checkar 1 USD 64 3 INR. Om du vill uppdatera Bro Hälsningar Saransh Singh . Hur mycket kostar bankomaterna i USA för dessa De kan också ha lite tillägg en D gränser för uttagning right.800 uttag gräns Ingen tilläggsavgift är bara avgiften för uttag som anges av ditt forex-kort Det sträcker sig från 1 50 till 3 per uttag. Kan du lista ner ATM s som tillåter 800 uttag gräns med lägsta tillägg 1 5 Till 2 Det är en begäran.800 är den enda gränsen eller vi kan dra tillbaka more. thanks i förväg.800 är gränsen för 99 av banker i USA via ATM. Kan du kommentera internationellt kreditkort om vi har ett sådant kort behöver vi Ett valutakort kan du ge information om centralbanken i Indien för valutakort. Min fråga handlar om onlinebetalningar med valutakort Kan jag göra onlinebetalningar via forex-kort Sådana transaktioner brukar behöva kreditkort med Faktureringsadress och annan information Kan forex-kort vara Används i stället för kreditkort i sådana fall. En försäkringsräkning Mindre än 3 månader gammal. Ett kontoutdrag Mindre än 3 månader gammalt. En bankprofil från en lokal bank måste innehålla bank - och datumstämpel. Ett leasing eller uthyrning Avtal Mindre än 1 ye Ar old. A kommunala skattesatser och skatter faktura Mindre än 3 månader gammal. En hypotekslån Mindre än 6 månader gammal. Ett telefonkonto eller annan fastleverantör Mindre än 3 månader gammal. En officiell avkastning Mindre än 1 år gammal. A Nylig livförsäkringspolicy utfärdad av försäkringsbolag. Allvarlig korrespondens från en företagsförening eller aktieblockförening. A Giltigt tv-licensdokument Mindre än 1 år gammalt. Ett nytt kortfristigt försäkringsdokument. En faktura för kontoutdrag i mindre än 3 månader Old. Payslip eller lönrådgivning, måste vara den aktuella månaden Måste ha klientens fysiska adress och anställd nummer samt arbetsgivare. Recent motorfordonslicens eller dokumentation. Student registreringsbrev från en tertiär institution Mindre än 3 månader gammal. Konsulentbrev kan endast Användas om klienten är anställd och inte har något annat dokument tillgängligt. Det måste finnas på kommunens brevpapper och innehålla kundens fullständiga namn, efternamn, ID-nummer och bostadsadress, Datum då brevet utfärdades, ett officiellt stämpel från kommunen och namn och underskrift av styrelsen som fullföljde och godkände brevet. En original lön som är mindre än 3 månader gammal behövs för att bevisa anställning. Användas om klienten är anställd och inget annat dokument är tillgängligt Det måste innehålla klientens fullständiga namn och efternamn, namnet på den utsedda tjänstemannen eller ledaren, vilken lagstiftning, förordning eller förordning som tillåter den utsedda tjänstemannen, bekräftelse av den utsedda tjänstemannen Att du bor på den kommunala egendomen som kontrolleras av den traditionella myndigheten, datumet då brevet utfärdades och den utsedda tjänstemanens underskrift och stämpel. En original lön som är mindre än 3 månader gammal behövs för att bevisa anställning.

1 comment:

  1. Leter du etter presserende lån? Se ikke lenger. Atlas Loan Firm er et selskap med ren lån- og gjeldsfinansiering til avkastning på bare 3%. Vi kan finansiere opp til $ 25.000.000,00 (femti millioner dollar). Kontakt oss for din umiddelbare låneprosess.
    E-post .. Atlasloanfirm@outlook.com
    Telefon / Whatsapp +1443 345-9339

    ReplyDelete